اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

گزارشی از تلاش مردم و نیکوکاران برای کمک به کادر درمان در مشهد

  • کد خبر: ۷۷۶۳۰
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
گزارشی از تلاش مردم و نیکوکاران برای کمک به کادر درمان در مشهد
وضعیت بحرانی شهر در پنجمین که امیدواریم «آخرین» پیک کرونا باشد، تازه‌ترین میدان برای آزمون همدلی مشهدی هاست.

فرزانه شهامت | شهرآرانیوز؛ مشارکت مردم معجزه می‌کند. تجربه جامعه ما این را می‌گوید؛ اینکه با دلخوری از سوءمدیریت ها، هر وقت برای باز شدن هر گره به ظاهر کوری، یکی می‌شویم و هر آنچه را در توان داریم، پای کار می‌آوریم، اتفاقات مبارکی رقم می‌خورد. وضعیت بحرانی شهر در پنجمین که امیدواریم «آخرین» پیک کرونا باشد، تازه‌ترین میدان برای آزمون همدلی مشهدی هاست.

 

از ضد و نقیض‌های مسئولان و انگشت اشاره‌ای که به نشانه اتهام، به سمت یکدیگر نشانه رفته اند، فعلا می‌گذریم؛ نیز از تعیین سهم هر کداممان در وضعیت امروز مشهد؛ از شهروندان عادی گرفته تا مسئولان محلی و ملی، و اینکه چرا هشدار‌های دلسوزان رسانه، آن قدر شنیده نشد تا به شرایط تلخ و قرمز مشهد رسیدیم.

 

روند ابتلا به کرونا در مشهد و استان همچنان افزایشی و پیش رونده است. با این وضعیت، اولویت امروز، کمک به حفظ کلان‌شهری است که جانش به زنده ماندن و سالم بودن مردمانش بند است.


فراخوان عمومی

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در مشهد که با هدف تجمیع و سامان دهی کمک‌های مردمی ایجاد شده، برای بسیج عمومی فراخوان داده است. مسئول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه در گفتگو با شهرآرا، سامان دادن نیرو‌های داوطلب مردمی را یکی از اولویت‌های قرارگاه عنوان می‌کند و می‌گوید: برای مثال اگر افرادی مایل به انجام خدمات پرستاری به بیماران کرونایی باشند، برای محل ارائه خدمت راهنمایی می‌شوند.

 

عباس محمدیان به تعدادی از توانایی‌های انسانی مورد نیاز قرارگاه این طور اشاره می‌کند: از همه شهروندانی که می‌توانند برای بیماریابی، پذیرش بیمار، انتظامات، توزیع واکسن و تکنیسین دارو همراهی مان کنند، می‌خواهیم به ما بپیوندند.


او با اشاره به خدمات پرستاری، راننده و خودرو و خدمات کفن و دفن، اضافه می‌کند: همه کسانی که تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی دارند، می‌توانند به صورت نیرو‌های جهادی، به تقویت قرارگاه و خدماتش کمک کنند.


کمک به درمان بیماران سرپایی کرونایی، دومین اولویتی است که محمدیان به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: دو مرکز ما، یکی در خیابان فداییان اسلام و دیگری زائرسرای آستان قدس رضوی واقع در طرق، میزبان حضور بیماران کم بضاعت کرونایی است؛ مرکز دیگری نیز در شهرک شهید رجایی راه اندازی خواهد شد؛ هزینه‌های خدمات در این مراکز با کمک‌های مردمی و پشتیبانی سپاه تأمین می‌شود.


به گفته محمدیان، در نخستین روز افتتاح رسمی این مراکز، استقبال بیماران برای دریافت خدمات بیش از کمک‌ها و تقاضای مشارکت مردمی بوده است که این موضوع، نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر برای جذب مشارکت خیران را نشان می‌دهد.


مسئول کمیته اطلاع رسانی قرارگاه‌مردمی مقابله با کرونا در مشهد با اشاره به محل استقرار آن برای دریافت کمک‌های غیر نقدی به نشانی بین فداییان اسلام ۱۰ و ۱۲، مجتمع فرهنگی امام‌رضا (ع)، شماره تماس ۳۳۴۴۹۴۹۷ داخلی ۱۲۹ را آماده پاسخ گویی به سؤالات مردم بیان می‌کند. کمک‌های نقدی نیز با شماره حساب ۳۸۱۰۳۵۱۱۵۰۲۶۲۶۱ بانک سپه به‌نام کمک‌های مردمی سپاه امام رضا (ع) دریافت می‌شود.


این حساب‌ها مطمئن است

با انتشار تصاویر و خبر‌های تأثربرانگیز از ازدحام بیماران در بیمارستان‌های مشهد و افزایش شمار فوتی ها، دست به دست شدن شماره کارت برای حمایت مالی از بیمارستان‌ها در شبکه‌های اجتماعی رونق گرفته است.

 

رضا وزیری، مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اعلام شماره کارت رسمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دریافت کمک‌های مردمی، از خیران خواسته است مبالغ خود را به شماره کارت۵۸۹۴۶۳۱۱۵۷۲۸۷۲۴۴  به‌نام «کمک‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد» نزد بانک رفاه واریز کنند.


او تأکید کرده است: طبق ماده۲۷ قانون آیین نامه مالی و معاملاتی این دانشگاه، همه وجوهی که به این حساب بانکی واریز شود، باید در راستای نیت خیر اهداکننده مصرف شود؛ خیران هنگام واریز وجوه می‌توانند اعلام کنند که این مبالغ برای چه اقلامی یا کدام بیمارستان هزینه شود. میزان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به این دانشگاه در موج پنجم کرونا، سؤالی است که با وجود پیگیری از دانشگاه، نتیجه‌ای در پی نداشت.

 

با وجود اعتماد عمومی به هزینه کرد کمک‌های خیران، اقدام مدیر بیمارستان قائم (عج) مشهد در شفاف سازی میزان کمک‌های دریافتی، تقویت اعتماد مردم را در پی خواهد داشت. دکتر فاطمه تارا با بیان اینکه بر سر قولش برای بیان شفاف اقلام اهدایی و تجهیزات خریداری شده از محل کمک‌های مردمی می‌ماند، تأکید کرده است که هر دو روز یک بار، این فهرست از طریق سایت بیمارستان قائم (عج) مشهد به روزرسانی خواهد شد.


این فهرست هم اکنون در سامانه یادشده در دسترس است. دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۸۶۸۶ را به عنوان حساب رسمی و تأیید شده برای جمع آوری کمک‌های مردمی به بیمارستان قائم (عج) اعلام می‌کند.

 

در کنار گام بلند نهاد‌هایی مانند آستان قدس رضوی در اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به تأمین نیاز بیمارستان‌های درگیر کرونا در مشهد، بررسی‌های ما حکایت از تجدید آرایش برخی خیریه‌های شهر برای مقابله با کرونا دارد. تعدادی از خیریه ها، با تعطیل کردن گلریزان‌های موردی و برنامه‌های جاری، تمرکزشان را بر رفع نیاز‌های بیماران کرونایی گذاشته اند.

 

تصمیم دیرهنگام برای تعطیلی ۶ روزه کشور و قرنطینه استان‌ها نیز نوید کاهش شیوع کرونا را می‌دهد. محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معتقد است اگر مردم همراهی کنند، شرایط وخیم کرونایی مشهد طی هفته آینده فروکش می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->